Lage verzendkosten
Voor 14u00 besteld, morgen in huis
Uitstekende klantenservice
Steeds de voordeligste prijs
Lage verzendkosten

FAQ - Veelgestelde vragen

Vind hier de antwoorden op je vragen! 

Heb je toch nog vragen die je hier niet beantwoord ziet? Neem dan contact op met onze klantenservice op hallo@loods3.be of start een chat hier rechtsonder. 

HEEFT LOODS 3 OOK EEN FYSIEKE WINKEL?

Ja! LOODS 3 heeft zes fysieke winkels. Je winkelt tegen scherpe prijzen in: Evergem, Lochristi, Kruibeke, Waarschoot, Zwalm en Zwevegem. Klik hier voor meer details i.v.m. adres en openingsuren. 

KAN IK MIJN BESTELLING OPHALEN IN EEN LOODS 3 WINKEL?

Neen, dat is voorlopig niet mogelijk. 

HOE PLAATS IK MIJN BESTELLING?

Volg volgende stappen voor het correct afronden van je bestelling: 

  1. Leg het gewenste product in je winkelmandje: Wanneer je een product ziet en wilt overgaan tot een aankoop klik je hiervoor op de knop ‘Winkelmandje’. Dit is de rode knop die je onder elk product ziet staan. 
  2. Winkelmandje controleren: Indien je de gewenste producten in je winkelmandje hebt zitten, klik je rechts bovenaan (voor pc) op de gele knop. Shop je met je smartphone, klik dan op het winkelmandje (zwart) bovenaan. Check het aantal producten en klik dan op de rode knop ‘Naar de kassa’.
  3. Vul je persoonlijke gegevens in: Je kan bij LOODS 3 ervoor kiezen om een bestelling als gast (‘Ik ben een nieuwe klant’) af te ronden of als klant (‘Ik ben al klant’). Indien je al klant bent, log dan in en vul de gevraagde gegevens in. Reken je af als gast? Vul dan de gegevens onder ‘Ik ben een nieuwe klant’ in. Vul extra gegevens in indien het afleveradres afwijkt van het factuuradres. 
  4. Bestelling afronden: Bekijk bij deze stap goed je persoonlijke gegevens. Let hierbij ook op het aflever- en factuuradres. Kies voor je betaalmethode. Let op: achteraf betalen is bij ons niet mogelijk. Vul indien nodig extra informatie toe en accepteer de algemene voorwaarden. Klik daarna op de rode knop: ‘order betalen’. Van zodra je op deze knop klikt, wordt je bestelling bevestigd.


KAN IK MIJN BESTELLING ERGENS ANDERS LATEN BEZORGEN?

JaAls je een account aanmaakt, kan je je factuur- en verzendadres aanpassen bij instellingen. Pas je verzendadres aan om je bestelling op dit adres te laten leveren. Heb je je bestelling al geplaatst? Neem dan contact op met onze klantendienst. Indien je pakket nog niet werd verzonden, kunnen we het adres nog wijzigen.


HEB IK EEN ACCOUNT NODIG OM EEN BESTELLING TE PLAATSEN?

Neen. Je kan een bestelling plaatsen zonder dat je hiervoor een account moet aanmaken.


WAT ALS MIJN GEWENSTE ARTIKEL NIET MEER OP VOORRAAD IS?

Onze voorraad wordt steeds aangevuld, maar dit kan eventjes duren. Van zodra je gewenste artikel terug op voorraad is, kan je uiteraard terug een bestelling plaatsen. Let op! Niet al onze artikelen komen terug op voorraad. Wil je graag weten of jouw artikel met zekerheid terugkomt? Contacteer ons dan even op hallo@loods3.be. 


HOE MAAK IK EEN BESTELLING ALS BEDRIJF? 

Wil je graag met een bedrijfsnaam bestellen, dan raden we jou aan om een account aan te maken. Op deze manier kan je je btw nummer ingeven. Had je graag een factuur? Mail ons dan even op hr@loods3.be. 


IK WIL EEN GROTE BESTELLING PLAATSEN. HOE DOE IK DAT? 

Super, dat horen we graag! Neem gerust contact met ons op en geef jouw gewenste hoeveelheden door. Vervolgens kijken we wat we voor jou kunnen betekenen. Hoe groter de afname, hoe exclusiever het aanbod. 

Let op:

  • Achteraf betalen is niet mogelijk. 
  • Het kan zijn dat een grote bestelling een langere levertijd heeft dan normaal.

WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN ZIJN ER?

Bij het afrekenen kies je tussen verschillende betalingsmogelijkheden. Je kan betalen met: iDeal, Bancontact, PayPal en Creditcard.


KAN IK ACHTERAF BETALEN?

Neen. Je kan enkel betalen via iDeal, Bancontact, Paypal en Creditcard.


HOELANG DUURT HET VOORDAT IK MIJN TERUGBETALING ONTVANG, NADAT IK IETS HEB GERETOURNEERD? 

Van zodra we je retour hier ontvangen, gaat het bij ons in verwerking. Indien het goedgekeurd is op basis van onze retourvoorwaarden storten we je het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Dat kan enkel werkdagen duren.


HOE GEBRUIK IK EEN KORTINGSCODE?

Wanneer je een kortingscode hebt, kan je deze code invoeren in het kortingscode veld dat zich bevindt in je winkelmandje. Dit doe je alvorens af te rekenen. 


IK HEB EEN BESTELLING GEPLAATST, MAAR GEEN FACTUUR ONTVANGEN BIJ MIJN BESTELLING. HOE KOM IK AAN EEN FACTUUR VOOR MIJN AANKOOP? 

Bij afrekening van je gekochte item ontvang je een factuur in je e-mailbox. Is dit niet het geval, wacht dan even en check ook je spamfolder. Heb je na een aantal minuten nog geen factuur ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst via hallo@loods3.be.

WANNEER WORDT MIJN BESTELLING GELEVERD?

Wij proberen steeds je pakket de volgende dag te bezorgen. De levering kan in sommige gevallen langer duren:

  • Indien je na 18u op vrijdag bestelde, zal je pakketje dinsdag toekomen. 
  • Gaf je als verzendadres een adres op dat niet in België of Nederland ligt? Dan kan het pakket langer onderweg zijn.
  • Als je een extra grote bestelling plaatste. 
  • Als je na 14u bestelde op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag ontvang je het pakket niet de volgende dag. Maar de dag erna.

IK WAS NIET THUIS TOEN MIJN PAKKET WERD BEZORGD. WAT NU?

Was je niet thuis op het moment van levering? Kijk dan even bij je buren of het pakket daar werd afgeleverd. Indien je buren het pakket niet hebben dan bracht de bezorger het pakket naar een PostNL afhaalpunt. De bezorger steekt steeds een briefje in je brievenbus waar hij het pakket aflevert. Heb je geen briefje ontvangen? Kijk dan ook zeker op je mail naar de track & trace code. Vaak staat dezelfde informatie hier ook nog eens op vermeld. 


IK HEB MIJN BESTELLING NOG NIET ONTVANGEN. WAT MOET IK DOEN? 

Hier kunnen enkele redenen voor zijn: 

  • Je pakket werd afgeleverd bij je buren. Check dus eerst bij hen of zij het pakket in ontvangst hebben genomen. De bezorger steekt normaliter steeds een briefje in je brievenbus waar hij het pakket aflevert. 
  • Het pakket werd naar een PostNL-afhaalpunt gebracht. Ook hier zal de bezorger een briefje in je brievenbus steken bij welk afhaalpunt je pakket werd afgeleverd. 
  • Je pakket werd automatisch teruggezonden naar de verzender, LOODS 3. Dat kan gebeuren doordat je pakket onderweg beschadigd raakte. Indien dat zo is, zie je bij het openen van je Track & Trace ‘Pakket verzonden naar afzender’ staan. Onze klantenservice zal contact met je opnemen en je de keuze geven tussen een nieuw pakket of een terugbetaling van het aankoopbedrag. De terugbetaling kan enkele dagen duren. 

Zijn bovenstaande redenen niet voor je van toepassing? Neem dan contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.


KAN IK ZIEN WANNEER MIJN PAKKET WORDT GELEVERD? 

Ja. Zodra je een bestelling plaatst, krijg je van ons een e-mail. In deze e-mail zit een Track & Trace code. Dankzij deze Track & Trace kan je je pakket online volgen. Klik op de T&T code die zich in de e-mail bevindt. Via deze code zie je waar je pakket zich bevindt en wanneer het bij je geleverd wordt. https://www.postnl.be/ontvangen/track-and-trace/volg-pakket/

Vind je deze informatie nergens terug? Neem dan zeker contact op met de klantendienst via hallo@loods3.be 


DOOR WIE WORDT MIJN PAKKET BEZORGD?

PostNL is verantwoordelijk voor de levering van je pakket.


WELKE BEZORG OPTIES KAN IK KIEZEN?

Bij LOODS 3 is er slechts één bezorg-optie: thuislevering. Voor de levering van je pakket rekenen wij een vaste kost van 2.99 euro aan.


LEVERT LOODS 3 OOK NAAR HET BUITENLAND?

Ja. Bij je bestelling kan je aanduiden of je het pakket in België of in Nederland wil laten bezorgen. Woon je niet in één van deze landen, maar wil je toch een bestelling plaatsen? Neem dan contact op met onze klantendienst. Wij versturen je pakket ook naar andere landen, maar hier zal een grotere verzendkost aan verbonden zijn.


WORDEN ER VERZENDKOSTEN IN REKENING GEBRACHT? 

Ja. Je betaalt voor de verzending een vast bedrag van 2.99 euro.

KAN IK MIJN BESTELLING WIJZIGEN OF ANNULEREN?

Neen, in principe niet. Neem hoe dan ook contact op met onze klantendienst. Indien je bestelling nog niet is verzonden, helpen we je verder met eventuele problemen of aanpassingen. Indien je pakket al onderweg is naar jou, zal je het pakket bij levering moeten weigeren. Zodra het pakket terug is toegekomen bij ons storten we je terug. Het aankoopbedrag zal je dan na een aantal dagen terug op je rekening zien.


IK HEB PER ONGELUK EEN ARTIKEL MEERDERE KEREN BESTELD. WAT NU? 

Neem contact op met onze klantendienst. Indien je bestelling nog niet werd verwerkt, verzenden we één van de twee artikelen niet. Als je bestelling wel al werd verwerkt, heb je keuze uit twee opties: 

  • Weiger je pakket bij ontvangst. Indien beide artikelen in één doos zitten zal de inhoud van de volledige doos naar ons terugkomen. Plaats een nieuwe bestelling indien je één van de twee artikelen toch wenst te ontvangen. Zie: ‘Wat gebeurt er als ik mijn pakket weiger?’ 
  • Retourneer één van de twee artikelen. Je kan steeds een deel van je bestelling terugsturen, maar hier zijn ook voorwaarden aan verbonden. Zie: ‘Wat zijn de retourvoorwaarden?’.

HOEVEEL DAGEN HEB IK OM MIJN ORDER RETOUR TE STUREN?

Je mag je order tot 14 dagen na ontvangst retour sturen. 


WAT ZIJN DE RETOURVOORWAARDEN?

Als je je order of een bepaald artikel wenst terug te sturen dan zijn er een aantal voorwaarden die moeten voldoen:

  • Het artikel mag niet langer dan 14 dagen na bezorging geretourneerd worden. 
  • Hygiëne producten zoals tandenborstels, flosdraad, scheermesjes, enz. accepteren we nooit na opening van de verpakking. 
  • Artikelen mogen niet gebruikt zijn. Het artikel mag dus geen gebruikssporen bevatten. 
  • Het artikel moet je in een onbeschadigde en in originele verpakking terugsturen.

MOET IK MIJN ARTIKEL IN DE ORIGINELE VERPAKKING TERUGSTUREN?

Ja. Enkel artikelen in originele verpakking, zonder gebruikssporen worden terugbetaald.


HOE STUUR IK EEN PAKKET RETOUR

Hier een stappenplan om je pakket op de juiste manier terug op te sturen : 

  1. Stop het ongebruikte en onbeschadigde product in de originele verpakking.
  2. Download hier het retourformulier en vul alle verplichte gegevens in. Heb je geen printer? Schrijf de verplichte gegevens dan op een blad. 
  3. Verpak het artikel en het retourformulier samen in een geschikte doos. Zorg dat je artikel stevig vast zit in de doos.
  4. Vermeld het retouradres (deze vind je op het retourformulier) op het pakket of maak een verzendlabel aan met dit adres bij een vervoerder naar keuze. 
  5. Ga naar de vervoerder en geef het pakket af, de bezorgkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening

KAN IK MIJN PAKKET IN DE FYSIEKE WINKELS RETOURNEREN?

Neen, dit is niet mogelijk. Retourneren gaat enkel via bovenstaande manier. Lees het advies onder: "Hoe stuur ik een pakket retour?".


ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN HET RETOURNEREN?

Ja. Indien je als klant je product wil terugsturen, betaal jij de kosten zelf.


WAT GEBEURT ER ALS IK MIJN PAKKET WEIGER BIJ LEVERING?

Als je je pakket weigert bij ontvangst, zal je bestelling automatisch retour komen naar LOODS 3. We nemen dan even contact met je op om na te gaan wat je precies nodig hebt en of het jouw bedoeling was om het pakket te weigeren. 


IK HEB EEN BESCHADIGD OF INCOMPLEET PRODUCT ONTVANGEN. WAT NU?

Wat vervelend! Neem in dit geval contact op met onze klantendienst: hallo@loods3.be. Als je artikel beschadigd is, voeg dan ook foto’s toe. We zoeken samen naar een gepaste oplossing.


IK HEB HET VERKEERDE ARTIKEL ONTVANGEN. WAT NU?

Oei, dat is niet de bedoeling. Neem contact op met onze klantendienst: hallo@loods3.be of stuur ons een berichtje in de chat!